لايتكوين – Litecoin-LTC، أطلقت في عام 2011، كانـ من بين العملات الرقمية الأولية التابعة لعملة بيتكوين، وغالبا ما يشار إليها باسم “الفضة لذهب بيتكوين”. تم إنشاؤه من قبل تشارلي لي، وهو خريج معهد ماساتشوستس للتكنولوجيا ومهندس جوجل السابق. ويستند Litecoin-LTC على شبكة مفتوحة المصدر العالمية الدفع التي لا يسيطر عليها أي سلطة مركزية ويستخدم “سكريبت” كدليل على العمل، والتي يمكن فك الشفرة مع مساعدة من وحدات المعالجة المركزية من درجة المستهلك. على الرغم من أن Litecoin-LTC مثل بيتكوين في نواح كثيرة، فإنه يحتوي على معدل توليد كتلة أسرع، وبالتالي يقدم تأكيد أسرع للتحويلات . وهذا ما جعل عدد كبير ومتزايد من التجار الذين يقبلون الدفع بعملة Litecoin-LTC.

In January 2015, the company received a US$75 million investment, led by Draper Fisher Jurvetson, the New York Stock Exchange, USAA, and several banks.[20] Later in January, the company launched a U.S.-based bitcoin exchange for professional traders called Coinbase Exchange.[21] Coinbase began to offer services in Canada in 2015,[22] but in July 2016, Coinbase announced it would halt services in August after the closure of their Canadian online payments service provider Vogogo.[citation needed]
The novel hybrid consensus-based TrueChain tends to rely on POW consensus for random node selection, instead of using the slow chain mechanism to ensure security like Thunder.Although TrueChain has released dozens of Dapps, the number of its addresses (including active ones)and transactions is small. After the mainnet is launched, the project has run out of short-term bullish factors, which, plus the underdevelopment of its ecosystem, leads to a price slump within a short period of time. It will take some time for investors to regain confidence.

ماذا سيكون بيتكوين قيمتها في عام 2030

×